Homosexuella

"Hej du underbara människa som erbjuder läxhjälp! Min fråga: Jag ska skriva i Sv. A en argumenterande text om varför homosexuella par också borde på adoptera. Jag har dock lite problem med att hitta statistik på nätet om vad barnen själva till homosexuella tycker om sin uppväxt, hur många % av befolkningen i Sverige som är homosexuella och hur vanligt det är med homosexuella adoptioner. Kan du hjälpa mig att hitta lämpliga källor?"

"Statistik visar att homosexuella män som representerar mindre än tre procent av de vuxna männen"

Källa: http://www.homosidan.se/rfsl.htm

På den här sidan borde du kunna hitta bra statistik. Den stämmer i alla fall korrekt.

http://www.scb.se/

Kommentarer
Postat av: li.

Jag letar efter hur etnicitet spelar in i förintelsen, men hittar ingenting. Kan du hjälpa med länkar eller vad du tror.. (Har skrivit lite men det räcker inte.)

2010-11-12 @ 12:58:14
Postat av: ...

behöver hjälp med ett matte-tal, ska beräkna detta utan miniräknare, men jag vet inte hur jag kan tänka (2/3)²

Hela talet är 3x² - 5y² då x=2/3 & y=-3/5.

Tack för hjälpen!

2010-11-12 @ 18:54:50
Postat av: Adrian

Hej! Jag behöver hjälp med ett Hemkunskaps-arbete som ska handla om Sterioder & Kosttillskott. Men jag hittar inga bra källor där det finns information om Anabola Steroider... Tack på förhand!

2010-11-12 @ 22:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0