Islam och judendom

"Jag ska jämföra judendom och islam och har prov på det. Vad är viktigast att jämföra? (Det är ett SO-arbete) Gärna jämföra med kristendomen också."

Största skillnaden mellan Islam och de andra är vem profeten är. Muslimer vet ju att Muhammed är profeten medan kristna och judar vet att det är Jesus.

Likheterna är i stora drag att allt handlar om kärlek. Man ska inte döma andra och så vidare. Tyvärr går det många gånger överstyr inom alla religioner och man börjar älska sin gud mer än sin familj.

Har har du två länkar där du kan läsa mer.

http://skolarbete.nu/skolarbeten/likheter-och-skillnader-inom-judendom-kristendom-och-islam/
http://www.mimersbrunn.se/Judendom_Kristendom_Islam_jaemfoerelser_14244.htm

Är du muslim, kristen eller jude? Snälla berätta mer!

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

min internet krånglar stängs av hela tiden så jag kan ej skriva mycket mer än besök www.islamguiden.com

2010-11-28 @ 13:28:18
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej!

vi ska ha ett tal om våra namn på svenskan snart och jag måste ha reda på mer fakta om mitt namn. finns det några bra sidor förutom wikipedia och namntoppen? hittar inget mer..

2010-11-28 @ 15:14:11
Postat av: .. .. ..

Muslimer tror på Muhammed.. Kristna tror på Jesus och Judarna väntar fortfarande på Messias ;)

2010-11-28 @ 20:27:19
Postat av: Anonym

judarnas profet var ju Mose!!!!!!!!!!! inte jesu

2010-12-01 @ 18:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0