Motivation

"Jag måste skriva om Cypernkrisen 1974, den ska vara en hel sida, och JAG MÅSTE FÅ MVG PÅ DEN! Men, jag orkar inte. Kan du hjälpa mig på något sätt? Ge mig motivation eller nått /Desperat"

En sida är inte så långt om du tänker efter. Jag brukar börja med att skriva några olika överskrifter. Ska du inte ha några överskrifter kan du göra några stycken där du skriver kort vad det ska handla om. Sen kanske ditt papper ser ut ungefär så här.

Cypernkrisen 1974

Historia, vad orsakade krisen? Vem orsakade krisen? Vem styrde i landet? Var han/hon omtyckt?

När krisen varade. Hade hela Cypern problem? Hade andra länder problem? Blev Cypern av med något viktigt? Exportvaror? Importvaror? Flydde någon? Var något annat land inblandat?

Vad hände sen? Hur många dog? Vet folk om att det har hänt idag? Har det påverkat oss idag?

Hur kunde man ha förebyggt krisen? Skulle det kunna hända igen?

Det är bara att ordbajsa lite snabbt. Då har du börjat och det känns genast mycket bättre. Sök fakta så du får svar på dina frågor, kanske inte alla, och så skriver du.

Kommentarer
Postat av: Sara

Här kommer svaret till Första världskriget eftersom det inlägget inte går att kommentera:



Ja när Tyskland skulle till Frankrike (tror jag?) som de låg i krig med gick deras trupper igenom Nederländerna som hade sagt sig vara neutralt. Då tog Frankrikes allierade det som en krigsförklaring från Tyskland och så drogs fler länder med i kriget. Många anser alltså att Tyskland bröt mot regler genom att marschera igenom ett neutralt land.



Kul bloggidé! Själv har jag ett UF-företag med liknande koncept! Hur gammal är du? Och framför allt, vad gör du för att hinna med detta? ;) Kram!

2010-10-07 @ 20:42:43
URL: http://helfestligt.blogg.se/
Postat av: Emma

Skitt vilken grym idée på blogg, härligt! :)

2010-10-07 @ 22:02:38
URL: http://tjejenemma.blogg.se/
Postat av: Sara

Ah då förstår jag! Vilket engagemang! Imponerande. Får man fråga om du är kille eller tjej?

Kika gärna in på mitt företags hemsida, www.studiehjalpenuf.se ! Kram!

2010-10-07 @ 23:05:33
URL: http://helfestligt.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

vilket är ditt favoritbär?

2010-10-08 @ 00:41:17
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Zeinab

Hej! Jag behöver lite hjälp med ett matteproblem, kanske du kan hjälpa?



"Ett lodrätt träd kastar en 17,3 m lång skugga på marken. Samtidigt kastar en 75 cm hög käpp en skugga som är 80 cm lång. Hur högt är trädet? Svara i meter och avrunda till en decimal."



Okej, jag tänkte så här:



80/100 = 0,8

0,8*75 = 60

17,3/100 = 0,173

0,173*60 = 10,38 = 10,4



Men, det kan ju inte stämma? Det låter ologiskt, det borde vara något runt 15 eller så...Har jag gjort något fel? Hjälp! :S

2010-10-08 @ 13:37:04
Postat av: Emma

Sv; Just nu behöver jag ingen hjälp, men tittar absolut in hit om jag skulle få problem, tack så mycket! Ha en grymtfin freagskväll hörru! :)

2010-10-08 @ 17:27:06
URL: http://tjejenemma.blogg.se/
Postat av: Mill

Åh vill du hjälpa mig, jag ska lämnat in en hemtenta, som de kallar det, inom tre dagar och det är en speciell fråga jag har fastnat på och bara inte kan lyckas sätta igång med. Uppgiften är: vad finns det för belägg för att medeltiden ofta har beskrivits som en mörk tid mellan antiken och renässansen

2010-10-08 @ 18:33:52
Postat av: li.

skulle gärna läsa om bra sätt och tips om hur man pluggar inför matte-prov! :) super-blogg, många kramar!

2010-10-26 @ 18:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0