Mattetermer

"Hej, jag behöver hjälp med matten,
jag har prov imorgon och kan ingenting om sånna där konstiga ord som tex.
term-term=differens"

För att minnas vad som är vad brukar jag tänka så här.

Addition, addera, plus: Term + term = summa. Ganska lätt att komma ihåg. Dessutom är term samma som minus.

Subtraktion, minus: Term - term = differens. Differens börjar på d som i dåligt. När något är minus är det ju dåligt.

Multiplikation, gånger: Faktor*faktor=Produkt. Om man tar ett pennfack och gångrar det massa gånger får man en helt ny produkt. Kanske något för kontoret?

Division-delat: Täljare = tak, den över strecket. Nämnare = nere. Kvot = svaret, börjar på k som klart. Nu har vi delat tårtan klart.

Kommentarer
Postat av: m

tack så mycket!:D

2010-09-30 @ 14:20:58
Postat av: Erica

Riktigt bra blogg, jag har fått många råd av denna! :)

2010-09-30 @ 14:40:57
URL: http://eeeelundin.blogg.se/
Postat av: L

Hej, jag behöver hjälp helst ikväll! Jag behöver tips på om det demokratiska samhället kan få risker om människor använder sig av civil olydnad när dem inte tycker att saker är rätt. Jag ska skriva uppsats om det, så behöver all hjälp jag kan få! Det är mycket mer, men det har jag skrivit, det är bara det här jag behöver lite tips och information om! :)

2010-09-30 @ 15:49:12
Postat av: emilia

hej hej! verkligen roligt att du har kommit igång med din blogg och att folk faktiskt frågar!



vad själv har du pluggat?

2010-09-30 @ 16:16:46
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: emilia

hej hej! verkligen roligt att du har kommit igång med din blogg och att folk faktiskt frågar!



vad själv har du pluggat?

2010-09-30 @ 16:16:54
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0