Projektarbete

Vad ska jag ha som projektarbete i 3an?

När man väljer projektarbete är det viktigt att man väljer något man tycker om och tycker är roligt, du ska ju trots allt arbeta med det ett helt år! Fundera på vad du gillar och försök binda ihop det med programmet du går på.

Går du bygg kanske du kan snickra ihop en tv-bänk eftersom du älskar att se på tv och skulle behöva en på ditt rum. Du kanske önskar dig en tv av dina föräldrar men får inte ha någon på rummet. Snickrar du då en tv-bänk kanske de ger med sig.

Går du media kanske du kan göra en film eller ett bildspel om dina favoritskor.

Går du fotbollsprogrammet kanske du kan starta upp ett fotbollslag med barn, mammor, hundar eller något annat. Eller så kan du anordna en match mellan två roliga, bra eller dåliga lag. Du kan ta inträde och skänka pengarna till välgörenhet.

Går du frisör kan du kanske göra en håruppsättning på barbiedockor och ställa ut eller fota. Eller göra en håruppsättning av spagetti.

Går du ett helt vanligt program som natur och sam kan du alltid satsa på välgörenhet, det drar folk. Kanske kan du ha hundutställning och sen skriva en rapport om hur din hunds liv sett ut.

Och glöm inte, think outside the box!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det står i kursplanen att det måste knytas ihop med programmet. Mina lärare var noga med det.

2010-09-25 @ 19:06:53
URL: http://ingen
Postat av: Molly

Hejjsan svejjsan !

Jag har pågångs en frågestund i min blogg ,

det skulle vara riktigt trevligt & snällt om du skulle ha lust att skicka en in en liten fråga . (:

kram , molly

2010-09-25 @ 19:30:44
URL: http://mozzans.blogg.se/
Postat av: lisette

om man går frisör då ? ;)

2010-09-25 @ 19:39:38
URL: http://justlisette.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg:)

2010-09-25 @ 20:53:49
URL: http://fashionbyelin.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej, jag har ett matte-prov nu i veckan och undrar om ni har något tips på hur man ska plugga till det? Man har ju bara suttit och gjort massa tal på lektionerna, hur ska man liksom repetera det på ett bra sätt så man får med allt?

2010-09-25 @ 22:27:15
Postat av: Jessica

Jag gick gamhäll/ekonomi. Mitt projektarbete gick ut på att jämföra barn i sverige med barn i Indien. Ex hur det är med skolan, är det obligatoriskt eller ej, får man bidrag osv. Jag och en vän reste till ett barnhem i Bangalore (i indien) och bodde med hundra barn. DET ÄR ETT MINNE FÖR LIVET! Kommer aldrig ångra mitt val av projektarbete :)

2010-09-29 @ 12:37:06
Postat av: Anonym

Grym blogg. Himla duktigt av dej!

Jag har varit utbytes sudent i ett år och tänkte göra mitt projekarbete om det. Går samhälle så de är lätt att knyta ihop till programet. Undrar dock på vilket sätt jag ska redovisa, känns trist med en rapport eller powerpoint. Något förslag?

2010-10-10 @ 06:14:21
Postat av: Anonym

hej!

jag skriver ett projektarbete om synen på kvinnor i Korea och sverige under 1900 talet. Jag har redan gjort intervjuer och letat i ett par böcker. har du ngt tips på bra info källa (inte wikipedia osv) där det inte bara står info om lagar utan lite mer om hur man såg på kvinnor osv.

tack på förhand! :)

2011-01-23 @ 17:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0