Ett barn blir till

"Jag ska skriva en uppsats om "ett barn blir till". Och jag behöver tips om vad man kan skriva om det. Man fick inte skriva så mycket fakta. Inte faktaspalter om du nu fattar. Hoppas du kan hjälpa mig. Har inga tips."

Du kan antingen skriva i jagform, som att du är barnet som utvecklas. Eller varför inte att du är mamman som bär på barnet och går till mödravårdscentralen och allt vad det heter och får reda på hur barnet mår och hur det utvecklas. I annat fall kan du skriva lite mer åt faktahållet, som en berättelse. Exempelvis, nu är barnet sju månader gammalt och fingrarna är tre centimeter långa. OBS, ingen fakta!

Jag vet inte om ditt arbete ska handla om när barnet blir till, alltså själva parningsakten, eller när barnet utvecklas men skulle det vara själva akten läraren vill läsa om kan du alltid skriva som att du är en spermie. Kanske spermien som kommer tvåa till ägget och som sen får sms från sin bror som vann. Det viktigaste är att du tänker utanför boxen!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi skulle ha en argumenterane text. Och jag vet inte vad det är. Sen skulle vi ha några 7 perspektik. Och jag vet inte ens vad de är. Har letat p åinternet. Men inte vet jag. Jag fattar inte all svår text heller. Och det är ett problem för mig.

2011-01-18 @ 17:22:26
URL: http://iceflower.devote.se
Postat av: emma

Hej jag ska skriva ett stort arbete om väder och klimat i Argentina, kan du tipsa om någon bra sida där det står enbart om det eller mycket iaf? :)

kramar Emma !

2011-01-18 @ 17:45:11
Postat av: Anonym

Vi ska ha en argumenterande text. Vad är det för något?. Och de 7 perspektiven. Tex. Internationellt. Är det typ vad det är i andra länder med det och vi ha också historia. Typ hur det var förr?. Men jag vet inte vad jag ska skiva om det.

2011-01-23 @ 17:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0