Godnight Mister Tom

"Har du läst Goodnight mister Tom? Om du har skulle du kunna berätta lite om den?"

Jag har inte läst den men vi hade högläsning ur den i mellanstadiet. Jag minns att den handlade om en pojke från stan som fick bo på landet hos mister Tom. Jag har för mig att han blev slagen av sin mamma och hade underbyxor och en tröja som mamman hade sytt fast på kroppen för att ingen skulle se blåmärkena.

Inget av det här är fakta utan bara svaga minnen från gamla riden. Läs boken själv för den är väldigt bra, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den utspelar sig under andra värlsdkriget tror jag =)

2010-10-25 @ 16:44:36
Postat av: Sara

Jag har läst den men jag blir mest arg när jag ser alla dessa människor som tror att du ska göra deras skolarbete, det de ska bli betygsatta för, åt dem. En annan sak om man läst boken och behöver lite hjälp med att förstå och tolka och analysera... Blir du inte arg?! :P

2010-10-25 @ 21:25:01
URL: http://helfestligt.blogg.se/
Postat av: astrid

Första och enda boken jag varit tvungen att lägga åt sidan för att paus gråta lite. Hahah. Super bra bok iaf!

2010-10-28 @ 04:44:58
URL: http://nastyastyintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0