Hur börjar man?

"Jag ska skriva en uppsats om människa och miljö. Uppsatsen ska vara 4 sidor plus en framsida och källförteckning.
Nu undrar jag, vart ska jag börja? Människa och miljö är ett väldigt stort ämne så hur ska jag börja. Bara skriva och sedan korta ner, eller ställa frågor till mig själv? Jag vet inte hur man kommer igång."

Jag tycker du ska börja med en liten frågeställning. Vad vill du ha svar på? Kanske kan du skriva som första mening "Vad kom först, människan eller miljön?". Sen skriver du lite om det, egna teorier och funderingar. Sen kommer du in på faktan.

Det bästa är nog att bara börja skriva. Jag antar att du ska skriva arbetet på en dator och då är det ju busenkelt att flytta om texten. Kanske vill du ha det du just skrev sist?

Kommentarer
Postat av: vonskareng

jag behöver lite hjälp med tyskan eftersom att vi har prov nästa vecka. hur bygger man upp meningar? förstår verkligen inte det. är det verb först sen adjektiv/substantiv...osv? behöver hjälp!

2010-10-23 @ 11:08:59
URL: http://www.metrobloggen.se/vonskareng

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0