Novellidéer

"Det är så att jag ska skriva en novell i skolan, men vet inte alls vad den ska handla om! Tips? Jag vill ha nån knorr där vid slutet, den ska liksom sluta på ett sånt där bra sätt, exempel?"


Välj ett änme du vet något om, annars kommer du behöva söka fakta. Kanske kan personen i novellen ha samma intressen som du, samma jobb som din mamma, eller samma djur som din bästa kompis.

Kanske kan du skriva om en hundvalp som heter Kräket och som inte familjen gillar. Han gör massa försök till att rymma men barnen i familjen kommer alltid på honom. Till slut lyckas han men då blir han överkörd. Ha, ha, kul knorr va?

Eller om en gammal gubbe som bor helt ensam i en lägenhet och roar sig med att titta ut genom fönstret på dagarna. Han ser ungdomar som är kära och skrattar åt deras fåniga leenden. Han ser ensamma kvinnor med alldeles för mycket smink som vinglar fram på höga klackar. Han skrattar åt alla misslyckade människor men innerst inne känner han sig ensam. På slutet bestämmer han sig för att gå till mataffären istället för att beställa hem pizza som vanligt. På affären träffar han en vacker gammal dam och de faller pladask för varandra.

Jag har sagt det förut men jag säger det igen, think outside the box!

Kommentarer
Postat av: kristin

haha tack!:)

2010-10-01 @ 21:54:58
Postat av: Anonym

hihihihhohohoohoh jag behöver inte nån läxhjälp för jag har inte lääääääääxor hwhet

2010-10-01 @ 22:41:32
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur ska jag jämnföra filmen Gladiator med Romarrikets fall? Hittar typ inget på google :/

2010-10-02 @ 11:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0