Hjärtans Fröjd

"Vi måste läsa en bok i skolan. Och jag har gjort det. Och här kommer frågorna till den:

* Egna tankar till bokens upplägg.
* Egna reflektioner på innehåll och budskap

Boken heter: Hjärtans fröjd. Och de jag skrev till dig är inte alla frågor som jag måste svara på. Men jag har säkert suttit med de i 1 timme och funderat på de. Kommer inte fram till något. Har du något tips?"

Jag har ju inte läst boken så det är är svårt att svara på frågorna då.

Vad tycker du om upplägget? Är boken skriven i jagform? Vad tycker du om det? Hoppar boken fram och tillbaka mellan olika tidpunkter? Vad tycker du om det? Och så vidare.

Egna reflektioner på innehåll och budskap, hur kände du dig när du läst boken? Kändes det som att boken hade ett budskap som du tog till dig? Eller hade boken ett budskap som var dåligt och som du inte alls tog till dig? Skulle boken ha handlat om färre personer? Var det svårt att hänga med? Och så vidare.

Vänd och vrid på allt så att det blir en lagom lång text. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: li.

jag skulle vilja ha hjälp med spanskan (steg 3). Jag förstår inte riktigt skillnaden mellan verben "Att bruka" och "Man", när ska jag använda dom och hur? Har två ex. Jag brukar handla = Suelo comprar och Man tränar = Se entrenan. Kan du hjälpa? :)

2011-01-22 @ 12:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0