Kvinnor i Korea och Sverige

"Jag skriver ett projektarbete om synen på kvinnor i Korea och Sverige under 1900-talet. Jag har redan gjort intervjuer och letat i ett par böcker. Har du något tips på bra informationskällor (inte Wikipedia och liknande) där det inte bara står info om lagar utan lite mer om hur man såg på kvinnor osv."

Jag kan ingenting om det i huvudet men här har jag hittat lite information. Hoppas det kan vara till hjälp!

http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=48&t=37480&p=559456

Kommentarer
Postat av: A'

Hej!



Det är så att om någon vecka så har vi nationella prov i svenska, årskurs 9. Nu har vi fått reda på att temat kommer att vara eld & lågor, och de råder oss att tänka ordentligt på vad vi egentligen tänker på när vi hör begreppet eld & lågor.



Jag vet faktist inte vad man kan skriva/tänka om (jag vill helst inte att det ska vara något med brasa eller så)...



Har du några tips?? Behöver lite inspiration.



Tacksam för svar!

2011-01-25 @ 20:09:40
Postat av: Anonym

Hej!



Det är så att om någon vecka så har vi nationella prov i svenska, årskurs 9. Nu har vi fått reda på att temat kommer att vara eld & lågor, och de råder oss att tänka ordentligt på vad vi egentligen tänker på när vi hör begreppet eld & lågor.



Jag vet faktist inte vad man kan skriva/tänka om (jag vill helst inte att det ska vara något med brasa eller så)...



Har du några tips?? Behöver lite inspiration.



Tacksam för svar!

2011-01-25 @ 20:11:34
Postat av: Anonym

Hej!



Det är så att om någon vecka så har vi nationella prov i svenska, årskurs 9. Nu har vi fått reda på att temat kommer att vara eld & lågor, och de råder oss att tänka ordentligt på vad vi egentligen tänker på när vi hör begreppet eld & lågor.



Jag vet faktist inte vad man kan skriva/tänka om (jag vill helst inte att det ska vara något med brasa eller så)...



Har du några tips?? Behöver lite inspiration.



Tacksam för svar!

2011-01-25 @ 20:21:11
Postat av: a

Hej!



Det är så att om någon vecka så har vi nationella prov i svenska, årskurs 9. Nu har vi fått reda på att temat kommer att vara eld & lågor, och de råder oss att tänka ordentligt på vad vi egentligen tänker på när vi hör begreppet eld & lågor.



Jag vet faktist inte vad man kan skriva/tänka om (jag vill helst inte att det ska vara något med brasa eller så)...



Har du några tips?? Behöver lite inspiration.



Tacksam för svar!

2011-01-25 @ 20:33:01
Postat av: Anonym

Tack!

2011-01-26 @ 15:26:48
Postat av: Anonym

fuck you

2011-02-07 @ 16:24:24
Postat av: Hony

JAG BEHÖVER HJÄLPA MIG FÖR ELD OCH LÅGOR VILKA FRÅGOR GICH NI?

2011-04-03 @ 21:37:52
URL: http://Sverige

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0