Palestina-Israel konflikten

"Kan du göra ett inlägg om hur man redovisar på bästa sätt? Hur man ordnar ett bra redovisnings upplägg? Jag ska redovisa om Palestina-Israel konflikten, men det finns så mycket att hämta och jag vet inte riktigt vilket jag ska prioritera. Vad ska jag ta med för att lära klassen och samtidigt inte tråka ut dem? Och så vidare.."

Årtal och annat som man bara rabblar upp tråkar ut de flesta. Försök istället att hitta spännande fakta eller fakta som berör. Leta efter intervjuer med drabbade civila och skriv om enstaka personer istället för att nämna människorna som en klump. 100 000 dödade är inte lika intressant som en berättelse om ett barn som såg sin mamma dödas av en bomb, eller hur?!

När du redovisar kan du för din egen skull använda dig av en mind map, då håller du enkelt koll på var i redovisningen du befinner dig.

Börja med en spännande inledning så att de känner att det ska bli spännande att lyssna. Prata också fritt och stå inte med näsan i papperet.

Kommentarer
Postat av: Zeinab

Tack! :)

2010-11-19 @ 17:28:34
Postat av: Funderare

Vad är ett aktiederivat?

2010-11-20 @ 01:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0