Bli bättre på spanska

"Jag går i spanska, men hur ska jag bli bättre på språket? Alla i min grupp är jättebra utom jag."

På lektionerna kan du sätta dig längst fram vid läraren. Då är man mer uppmärksam och förstår bättre. Häng med och gör läxorna du får. Låt inte dina kompisar störa dig.

I övrigt är det bra att lyssna på spansk musik, se spanska filmer/tv-serier, följa spanska personer på Twitter, läsa spanska bloggar och böcker och så vidare. Musik tycker jag är bra för då kan man göra andra saker samtidigt. Lyssna på samma låt om och om igen och sen när du lärt dig melodin kan du läsa texten och sjunga med. När du kan hela texten nästan utantill kommer du minnas ordföljderna, exempelvis om ett visst ord har artikeln el eller la. Du kommer också lättare höra om man säger si eller så, alltså höra vad som låter rätt. Slå också upp orden så du får ett bättre ordförråd.

Kommentarer
Postat av: rebecca

hur skriver man en läslogg?

2010-09-29 @ 20:16:27
Postat av: melinda

jag behöver hjälp med att skriva en novell med parallelhandlig.

jag vet inte vad den ska handla om, hur får jag till en paralellhandling? tacksam för svar.

2010-09-30 @ 11:09:28
Postat av: karin

tack så mycket för tipset :D , men hur ska jag hitta spanska låtar, jag vet bara två stycken..

tengo la camisa negra.. och bailando, bailando amigos adios, adios..

2010-09-30 @ 16:04:23
URL: http://karingustafson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0