Franska meningar

"Kan du hjälpa mig att översätta de här meningarna till franska, jag håller på att skriva en text som ska vara inlämnad på tisdag. "Det var nära att du behövde gå om förra året" och "Det är tråkigt att vi inte går i samma klass längre". Tack på förhand."

Jag hoppas att det här stämmer. Det är en fransyska som hjälpt mig, frågan är bara om jag översatte det korrekt till engelska och hon förstod rätt. Hoppas det kan hjälpa dig!

Det är tråkigt att vi inte går i samma klass längre - c'est triste que nous ne soyons plus dans la même classe

Det var nära att du behövde gå om förra året - c'était limite pour que tu doives redoubler l'année

Deras klass splittrades innan lovet -

Kommentarer
Postat av: magdalena

Tack!

2011-02-14 @ 09:18:25
URL: http://bymagdalena.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Kan du hjälpa mig att översätta den här meningen också är du jättesnäll. "Deras klass splittrades innan lovet." förlåt om det är mycket jobb.

2011-02-14 @ 17:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0