Is, are, was, were

"Jag har problem med engelska. Jag vet inte när man ska ha Is there, Are there, Was there eller Were there. Tex i denna mening:

___________ a lot of people at the match last week?

Tack om du hinner skriva detta idag!. Har prov imorgon."

Börja med att fundera ut om det är nutid eller dåtid.

Är det nutid är det is eller are.

Är det dåtid är det was eller were.

Is använder man sig ju av när det är he/she/it. Alltså han/hon/den/det.
Are används när det rör sig om you/we/they. Alltså du/vi/ni/de.

Was används när det är I/he/she/it. Jag/han/hon/den/det.
Were används när det är you/we/they. Alltså Du/vi/ni/de.

Kommentarer
Postat av: a

Jag har lite problem med att förstå offentlighesprincipen, vad den innebär och vad den inte tillåter. :)

2011-02-16 @ 20:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0