Oroligheter i Tunisien

"Jag ska skriva en konfliktanalys om oroligheterna i Tunisien. Jag undrar om du har tips på några bra källor som skulle kunna få svara på  följande frågor: Varför sker upproren först nu? Hur ska man lösa problemet, vilka ska sitta i den nya regeringen? Hur har befolkningen haft det under presidentens tid? Vad är det som är det egentliga problemet?
Det är många frågor, men jag uppskattar all hjälp jag kan få."

För trots att Tunisien ansett sig ha lyckats med revolutionen, har osäkerheten varit stor.

Gatugäng har spritt skräck i många städer, i huvudstaden Tunis har plundringar, vandalisering och misshandel blivit vardagsmat.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4334997

Kanske kan du maila hit och fråga. http://www.regeringen.se/sb/d/5614/l/sv/pd/5614/e/3504
[email protected]

Kommentarer
Postat av: mariah

jag har läxor över helgen om ekologi och jag förstår INGENTING. mina föräldrar kan inte heller så mkt om ämnet så därifrån får jag ingen hjälp, så jag hoppas du kan hjälpa mig med frågorna även fast jag vet att du inte gör läxor åt någon. jag har sökt på google men är inte säker på nått av dom.



här är några frågor :



Anta att några av växterna i ett växtsamhälle tas bort. Vad händer då med de olika djurarterna i samma ekosystem?



2.



I det ”gamla” Sverige var ängarna viktiga för odlingssamhället. Berätta varför de var så viktiga! Varför är det så viktigt att fortsätta slå gamla ängsmarker? Vad händer om ingen sköter om dem?



3. Beskriv energins omvandlingar från det att solstrålar träffar ett blad, genom kedjan, tills energin förloras ut i världsrymden.



Berätta om hur antalet arter i Östersjön varierar med salthalten.
Varför är många djurarter mindre i Östersjön än i havet?

2011-02-11 @ 19:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0