Reklam för barn

"Jag ska debattera på engelska varför reklam är bra för barn. Har surfat runt en stund efter artiklar och argument men hittar ingenting användbart. Kan du komma på några argument eller hjälpa till med några bra sidor jag kan inspireras ifrån? Helst på engelska."

Jag kan inte komma på något argument till varför reklam skulle vara bra för barn så det är nog bara att hitta på. Kanske kan det få dem att förstå att det finns olika alternativ. Flingorna i paketet hemma som mamma säger är bäst kanske inte alls är det. Kanske kan barnen lära sig läsa genom reklam.

Om du inte kommer på några bra argument får du försöka gå runt det. Exempelvis att det är stimulerande att få olika intryck och sålla ut det väsentliga.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag har problem med engelska. Jag vet inte när man ska ha Is there, Are there, Was there eller Were there.



Tex i denna mening:



___________ a lot of people at the match last week?



Tack om du hinner skriva detta idag!. Har prov imorgon.

2011-02-14 @ 19:42:30
URL: http://iceflower.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0