Parallellhandling

"Jag behöver hjälp med att skriva en novell med parallelhandlig. Jag vet inte vad den ska handla om, hur får jag till en paralellhandling? Tacksam för svar."

Att skriva med parallellhandling i en novell kan vara svårt då det inte finns kapitel. Ofta skrivs ju parallellhandling genom att vartannat kapitel handlar om Lisa och vartannat om Olle. I en novell får du använda dig av olika stycken istället.

Kanske kan du skriva om En bloggare och en bloggläsare som till slut möts. Eller en Älg och en Björn och båda blir skjutna i slutet. Eller det klassiska, en tjej och en kille som möts och blir tillsammans i slutet. De är kära i varandra alltså. Men viktigast av allt, think outside the box!

Kommentarer
Postat av: E

Hej! Jag har matteprov imorgon och kan omöjligt lösa den här uppgiften. Jag vet hur man borde göra, men jag får den aldrig rätt.



Talen a, 2a+1, a+b och 7a-b utgör i nämnd ordning efterföljande element i en aritmetisk talföljd. Bestäm a och b.



Svaret ska vara a=5 och b=12. Hur ska den lösas så jag får rätt svar?

2010-09-30 @ 11:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0